خبر فوری
روزهای پرفروغ گزارشگر فوتبال پس از چند سال حاشیه‌نشینی! پلتفرم‌هایی برای تماشای آنلاین بازی‌های جام جهانی کی روش: هیچ اشتباهی انجام ندادم | دست من بود جلوی خیلی از اتفاقات را می گرفتم | حالا دیگر آماده بازی با ولز هستیم جمله تلخ گزارشگر بازی ایران-انگلیس در شب سخت فوتبال ایران آغاز ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ شهرک شهرداری صاحب سرا می‌شود بیمه امدادگران هلال احمر از هفته آینده وضعیت آلودگی هوا در این هشت کلانشهر تولید داخلی ۹۰ درصد تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها و اماکن شهری به دنبال کاهش موش‌ها هستیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود ادمین پیج کفش فروشی در اینستاگرام دستگیر شد کشف ۴۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق اماکن خصوصی در رفسنجان ۲ ماموریت مهم فتح‌الله‌زاده در اولین روزهای بازگشت به استقلال! مرکز تحقیق و نوآوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شد
۲۰:۲۰ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۹۰

درباره طرح تازه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تشویق به فرزندآوری و این خبر که« خانواده‌هایی که ۳ فرزند دارند می‌توانند از بلیت نیم‌بها برای سینما رفتن استفاده کنند.»

به گزارش همشهری آنلاین، ‌خانواده‌هایی که ۳ فرزند دارند می‌توانند از بلیت نیم‌بها برای سینما رفتن استفاده کنند. این طرح تازه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است. زهره سادات لاجوردی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که با برنامه سینماچی رادیو جوان گفت‌وگو می‌کرد در مورد تمهید اجرایی و عملیاتی مجلس برای اصلاح اوضاع بد گیشه سینما اینگونه پاسخ داد: به‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی می‌گویم، برای تشویق مردم در رفتن به سینما تخفیف‌هایی درنظر گرفته شده و همچنین برای قانون جوانی جمعیت هم ما یک قانون تصویب کرده‌ایم که خانواده‌هایی که ۳فرزند دارند می‌توانند برای خودشان و فرزندان‌شان بلیت نیم‌بها تهیه کنند.

او افزود: ما مرتب دستگاه‌های مختلفی را که در زمینه اجرای این قانون مکلف هستند برای نظارت بیشتر دعوت می‌کنیم و از آنها جویای اجرای قانون می‌شویم. در این زمینه بنده گزارشی نشنیده‌ام که مانعی وجود داشته باشد، اما بررسی دقیق‌تری خواهیم کرد که مادر به همراه ۳فرزند بتواند برای اعضای خانواده بلیت نیم‌بها تهیه کند. لاجوردی در پاسخ به پرسشی در مورد فیلم‌های در حال اکران مثل تی‌تی و بازیوو که زنان نقش پررنگی در آنها دارند گفت: من فرصت نکرده‌ام این فیلم‌ها را ببینم ولی در آینده نزدیک سعی می‌کنم حتماً آن را ببینم و بررسی کنم.

بی‌اطلاعی انجمن سینماداران از طرح مجلس

 درحالی‌که طرح مجلس برای ارائه بلیت نیم‌بها به خانواده‌های دارای ۳فرزند، در رسانه‌ها منتشر شده، رئیس انجمن سینماداران درباره این طرح ابزار بی‌اطلاعی کرد. محمد قاصد اشرفی به سینما تریبون گفت: «اگر هم چنین تصمیمی گرفته باشند شاید ۵۰درصد بهای تخفیف را خود مجلس می‌دهد. تا کنون با ما هماهنگی صورت نگرفته است.» او در پاسخ به اینکه آیا از روزهای آینده خانواده‌های دارای ۳فرزند می‌توانند به سینما بروند و بلیت نیم‌بها تهیه کنند، گفت: «کسی فعلا نمی‌تواند به سینما مراجعه کند و چنین درخواستی داشته باشد زیرا باید قراردادی با انجمن سینماداران بسته شود و بعد تصمیمات گرفته شود.

حتما از کمیسیون فرهنگی مجلس برای اجرای مصوبه به ما مراجعه می‌کنند و نحوه استفاده از این مصوبه که چگونه است و راه و روش اجرایی کردن آن را ابلاغ می‌کنند.» باید دید سازمان سینمایی چه برنامه‌ای برای اجرای این طرح دارد و موضوع اختصاص اعتبار برای سینماها و صاحبان فیلم‌ها چگونه حل و فصل خواهد شد. آنچه واضح به‌نظر می‌رسد، اوضاع نامطلوب گیشه سینماهاست و اجرای طرح‌های حمایتی همراه با تخفیف، تاکنون تأثیری بر کلیت ماجرا نداشته است. سینمایی که دچار قهر مخاطب شده و مردمی که به هزار و یک دلیل ترجیح می‌دهند سینما نروند را شاید بتوان با طرح‌های بلیت نیم‌بها و اکران رایگان به‌صورت مقطعی جذب کرد، اتفاقی که در ماه‌های اخیر رخ داده است، ولی بعید است بحران مخاطب به‌عنوان مهم‌ترین مشکل سینمای امروز ایران با چنین طرح‌هایی حل شود. ‌

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: